۹۰درصد ظرفیت سدهای خوزستان تکمیل شد/ درود همچنان بر روی آب

۹۰درصد ظرفیت سدهای خوزستان تکمیل شد/ درود همچنان بر روی آب


بارندگی شدید طی روزهای گذشته موجب بروز سیلاب شدید در استان های مختلف کشور شده که خسارت های زیادی را در شمال و غرب کشور به جای گذاشته و در حال حاضر امداد رسانی در این مناطق ادامه دارد.

  

گروه استان‌ها - خبرگزاری مهر: اکثر استان‌های غرب و شمالی کشور پس از چندین روز بحرانی و بارندگی‌های سیل آسا علیرغم کاهش بارندگی همچنان غرق در سیلاب هستند، سیل در شهرهای پلدختر و معمولان فروکش کرده اما خسارات ناشی از سیل در این شهرها بسیار گسترده است.


استان‌های کرمانشاه و کردستان که با حجم کمتر بارندگی و مدیریت صحیح بحران توانستند مشکلات را پست سربگذارند امروز روز آرامتری را سپری می‌کنند اما در ایلام و خوزستان همچنان بسیاری از روستاها در حال خالی شدن از سکنه هستند و برخی مناطق برای امروز هشدار سیل دریافت کرده‌اند.


بخش ماژین در استان ایلام همچنان در محاصره سیل قرار دارد و در انتظار دریافت کمک هستند. موج بارندگی‌های سیل آسا به استان‌های تهران، قم و مرکزی رسیده است و بارشهای سیل آسا در استان‌های شمالی کشور نیز آغاز شده است. این در حالی است که آبگرفتگی شهرهای آق قلا و گمیشان ادامه دارد و تلاش برای رساندن کمک‌های اولیه به مردم در حال انجام است.


آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در برخی از استان‌های جنوبی کشور حکایت دارد.


جاده‌های چالوس و هراز بسته هستند و محدودیت‌های تردد در برخی از راه‌ها ادامه دارد. آخرین اخبار سیلاب در استان‌های کشور را می‌توانید در این لینک و اخبار زیر بخوانید.


۲۰:۵۳ سیلاب فعلاً وارد شهرهای استان خوزستان نشده است


اهواز استاندار خوزستان گفت: سیلاب فعلاً وارد شهرهای استان خوزستان نشده است.


غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت سدهای استان خوزستان بیش از ۹۰ درصد پر شده و بارش‌های اخیر هم در این حوزه‌ها بوده و ظرفیت سدهای استان روز به روز در حال کاهش است که این مسئله قدرت مانور در برابر حوادث را کاهش می‌دهد.


وی افزود: در تلاش هستیم که با مدیریت و برنامه ریزی بین ورودی و خروجی سدها تعادل ایجاد و امیدوارم که این کار را به سرانجام برسانیم.


استاندار خوزستان در واکنش به انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر ورود سیلاب به شهرهای استان خوزستان تصریح کرد: در برخی نقاط روستایی آب گرفتگی به وجود آمده ولی در هیچ کدام از شهرهای استان خوزستان سیلاب وارد نشده است.


شریعتی در پایان تشریح کرد: خطر سیلاب شهرهای خوزستان را تهدید می‌کند اما فعلاً وارد هیچکدام از شهرها نشده و در همین راستا همه نیروها و امکانات را بسیج و تلاش می‌کنیم شرایط به آن سمت پیش نرود.


۲۰:۵۲ ضرورت امداد هوایی به روستاییان محاصره شده در سیل کوهدشت


بیش از ۲ هزار نفر جمعیت روستایی بخش کوهنانی کوهدشت در محاصره سیل هستند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ۱۰ روستای حاشیه سد سیمره در بخش کوهنانی کوهدشت از جمله چم برزو، چم نقد علی، کوشکی و سرگندم در محاصره کامل سیل هستند و به امداد هوایی نیاز مبرم دارند.


این روستاها بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارند و آب، برق و تلفن واحدهای مسکونی آنها قطع است و به دلیل ریزش پل وسکور، حدود ۲۰۰ خودرو در راه مانده اند.


همچنین راه دهستان تنگ سیاب کوهدشت با ۳۱ روستا و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ خانوار قطع است.


تلاش نیروهای امدادی برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.


۲۰:۴۲ امدادرسانی به ۵۷۸۱ خانوار سیل زده در خوزستان


اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به ۵ هزار و ۷۸۱ خانوار سیل زده در استان خبر داد.


علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرستان باوی ۷ اردوگاه، شوشتر ۴ اردوگاه، اهواز ۶ اردوگاه، دزفول ۵ اردوگاه، شوش ۲ اردوگاه، دشت آزادگان دو اردوگاه و هویزه ۵ اردوگاه کار اسکان اضطراری سیل زدگان را انجام می دهمد.


وی از توزیع بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه چادر در این اردوگاه‌ها خبر داد و افزود: روستاهای چهل کنار و دره نی شهرستان بهبهان، روستاهای علی آباد، پاپی آباد، دوبندار و سرخکان شهرستان اندیمشک، روستاهای بیت غایب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی، زبید دبات، خلیفه حیدر، مگرن، خلف حیدر، دبات و بیت گطیش شهرستان شوش، روستاهای عیله، دهول، خماس، یشان سخی، عبدالسید مریوش و زروک بنی تمیم شهرستان شوشتر، روستاهای سید هاشم، سید ظاهر، سید معن، سید بنی، سید یدیم، بامدژ و بخشی از سید خلف شهرستان اهواز، روستاهای دریسیه علیا و سفلی، نصاره کوچک و بزرگ و ابو اصخیر شهرستان شادگان، روستاهای فارسیات، اسماعلیه ۱و۲ و کوت سید صالح شهرستان کارون و روستاهای اذیب، زاویه خرسان، مشعلی، حمودی، بنه عاطی، پیروزی، دیلم سفلی و حاجیان شهرستان دزفول تاکنون تخلیه شده اند.

mehrnews.com/news/4580249

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.